Nak cari tentang apa?

Pengalaman menyusu bayi pramatang 32 minggu yang sangat mencabar!!

Assalam..

Anda baru melahirkan bayi pramatang(lahir tak cukup bulan)?
Bagaimana caranya menyusukan bayi pramatang?? Mesti susah kan...dengan saiznya yang kecil, masih dalam inkubator, tak boleh saya nak bayangkan..kelahiran anak kelima saya yang lalu tepat-tepat masuk 37 minggu.


Bayi pramatang ialah bayi yang dilahirkan kurang daripada 37 minggu. Bayi pramatang berkemungkinan mengalami tanda-tanda masalah pernafasan seperti nafas berbunyi, hidung kembang-kempis, nafas kencang, kulit berwarna biru dan suhu badan tidak stabil.




Hari ini saya nak berkongsi kisah ibu ini..


Ibu ini ada pengalaman menyusu anak pramatang..dan dia telah berkongsi saat-saat penyusuan yang dilaluinya..

Nak tau bagaimana ibu ini mengharungi saat penyusuan bayi pramatang beliau dalam keadaan...
  • Bayi beliau lahir belum cukup bulan (32 minggu)
  • Berat bayi kurang
  • Bayi dalam inkubator
  • Ibu ini tak makan jamu apa-apa dan ada hypertension

Apa yang beliau buat?

ANDA MESTI TONTON VIDEO INI..



Menyusu Anak Pramatang Memang Mencabar, Apa Yg Perlu BUAT? from iReach HD on Vimeo.



Apa yang anda fikirkan setelah menonton  video ini?


Jika Puan Hidayah boleh melakukannya..kenapa tidak anda juga?


Kasihan..jika bayi anda tidak anda susukan dengan susu badan...
Walhal itulah penawar terbaik buat bayi anda..


Jika anda merasakan anda memerlukan suplemen Shaklee untuk membantu anda, bertindaklah sekarang..semakin lama bayi dibiarkan tidak mendapat susu anda, semakin sukar bagi anda meneruskan cita-cita menyusu badan penuh bayi anda..susu terbaik yang Allah berikan pada setiap ibu..adakah anda akan menyiakannya??


Pengalaman saya? 20 hari meninggalkan anak sulong tanpa memberikannya susu saya sewaktu saya sambung belajar menyebabkan anak saya menolak terus susu saya apabila saya cuba memberikannya semula..amat menyedihkan saya dan dari situlah saya nekad untuk tidak membiarkannya berulang lagi untuk anak saya yang seterusnya..


Set Menyusu terdapat dalam banyak pilihan mengikut bajet dan keperluan ibu menyusu..
Set Berpantang juga dapat membantu ibu-ibu yang baru melahirkan untuk kembali cergas dan bertenaga supaya dapat memberi perhatian sepenuhnya kepada keperluan bayi yang baru lahir, terutamanya jika bayi anda bayi pramatang.


Semoga Allah mempermudahkan usaha anda untuk memberikan yang terbaik untuk bayi anda..
InsyaaAllah saya juga boleh membantu anda..

Hubungi saya sekarang juga!!


SMS/Whatsapp/Call:
Raihana
019-938 7282


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

1 comment:

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.
Adbox