PROMOSI DAFTAR AHLI DILANJUTKAN..

PROMOSI DAFTAR AHLI DILANJUTKAN..
Daftar ahli Shaklee dengan pembelian sekurangnya 100uv, dan anda berpeluang mendapatkan SR Vita C dengan harga rm60 sahaja. Tawaran Istimewa ini SAH sehingga 30 SEPT 2017. Whatsapp 0199387282 sekarang!

Thursday, May 25, 2017

Cara hilangkan jeragat dan kulit kusam di wajah

Assalamualaikum..

Perasan tak, apabila usia dah cecah 40 tahun, tanda menopause pun dah mula muncul. Terutamanya di muka.


Jerawat mungkinlah dah tak ada, tapi pigmentasi la yang selalu berlaku menyebabkan jeragat pula yang muncul.
Kadang-kadang kulit pun jadi bertompok dan warna kulit tak sekata lagi dah.


Tapi, kadangkala muda mudi lagi dah ada jeragat. Kesiannya, nanti makin menebal susah nak hilangkan. Belum tua lagi kulit pun dah nampak bertompok dengan jeragat dan kusam.

Apa punca sebenar jeragat ni ya..

4 punca jeragat


1. Sinaran matahari

Ultraviolet (UV) daripada matahari boleh merangsang tahap ‘melanoctes’.Malah, jeragat yang pudar boleh kembali dengan hanya sedikit pendedahan pada matahari.


2. Perubahan hormon

Wanita hamil sering mendapat jeragat. Apabila jeragat muncul di kalangan wanita hamil, ia dipanggil chloasma atau topeng kehamilan. Pil kawalan kelahiran dan ubat hormon juga boleh menyebabkan jeragat di muka.

3. Kosmetik

Produk penjagaan kulit dan alat make-up yang mengandungi bahan kimia berbahaya boleh merangsang kulit secara negatif, menipiskan kulit dan memburukkan lagi jeragat di muka.

4. Keturunan

Akibat daripada genetik. Bagi yang ada ibu atau bapa mengalami masalah jeragat atau kulit bertompok berkemungkinan anda juga berisiko mengalaminya.

Dah tau macam tu takkan nak tunggu hingga jeragat tu muncul kan?

Takut juga nanti boleh jadi macam ni pula..

Sumber: Google
Contoh jeragat yang telah menebal dan menjadi tompok gelap

Bagaimana nak elakkan jeragat?


1. Elakan daripada berada di bawah panas sinaran matahari terlalu lama. Mungkin anda perlu memakai sunblock setiap kali keluar rumah untuk melindungi kulit.


2. Cuci muka dengan pencuci muka sekurang-kurangnya 2x sehari atau menggunakan makeup remover untuk membuang kesan solekan serta membantu menanggalkan sel-sel kulit mati.


3. Mengambil makanan mengandungi antioksidan tinggi seperti anggur. Antioksidan tinggi boleh memperlahankan oksidasi pada kulit yang boleh sebabkan jeragat.


4. Mengambil vitamin C untuk meningkatkan kolagen semulajadi dalam badan. Pigmentasi dapat dielakkan apabila kolagen mencukupi dan juga memberi tona kulit lebih sekata(elak kusam) serta memudarkan jeragat.


5. Memastikan hormon terkawal dan stabil.
Hormon tak stabil menyumbang kepada masalah kulit seperti jerawat dan jeragat.


6. Mengamalkan diet pemakanan seimbang yang sihat. Nutrisi yang seimbang penting untuk membantu menyerap semua khasiat daripada apa yang dimakan dengan baik. Barulah organ kita termasuk kulit juga dapat berfungsi dengan baik.



Apa yang sesuai dari Shaklee untuk bantu hilangkan jeragat dan atasi masalah kulit kusam?


Vivix:

Minuman antioksidan tinggi dengan bahan aktif revesratrol yang bersifat anti penuaan dan mampu memperbaharui sel dengan cepat. Vivix di perkayakan dengan formula unik yang telah dipatenkan dan kajian klinikal oleh saintis Shaklee di US. Merupakan produk shaklee yang paling eksklusif.


GLA Complex:

 Minyak dari bunga borage yang membekalkan GLA untuk kulit. Ia membantu kulit berjeragat dengan cara mengawal dan menstabilkan hormon. Juga membantu masalah jerawat, melambatkan simptom menopause dan memberikan warna kulit yang sekata.


SR Vita C:

 Vitamin c keperluan asas untuk membekalkan kelembapan kepada kulit, melindungi daripada radikal bebas, menyekat pigmentasi, mencerahkan kulit, merangsang pembentukan kolagen semulajadi dalam badan.
*Vivix dan GLA Complex tidak sesuai diambil ibu hamil.
Boleh hubungi saya untuk cadangan alternatif.


Tak nak makan banyak- banyak vitamin?

Boleh pilih Vivix. Hanya 1 sudu teh (5ml) setiap hari. 1 botol vivix, 150ml untuk sebulan penggunaan.

Testimoni Pengguna





Dapatkan sementara stok masih ada ya..
Boleh hubungi saya melalui whatsapp juga

Jika anda ingin order terus, boleh juga membuat pesanan@order melalui Sistem E-Sell shaklee dan membuat bayaran menggunakan kad dibit@kredit visa atau mastercard


Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

 ✍ PM FB: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

0 komen terkini:

Post a Comment

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.