PROMOSI DAFTAR AHLI DILANJUTKAN..

PROMOSI DAFTAR AHLI DILANJUTKAN..
Daftar ahli Shaklee dengan pembelian sekurangnya 100uv, dan anda berpeluang mendapatkan SR Vita C dengan harga rm60 sahaja. Tawaran Istimewa ini SAH sehingga 30 SEPT 2017. Whatsapp 0199387282 sekarang!

Monday, September 29, 2014

4 Petua rawat kulit "sunburn" cara semulajadi

Assalam..

Dah hampir 3 bulan saya jadi surirumah sepenuh masa..rumah saya memang dekat dengan pantai..walaupun terlindung di balik semak, tapi angin pantai dan sesekali udara panas dari laut menerjah juga ke muka bila berada di rumah..memang tak boleh nak elak la, muka pun dah agak nampak sunburn sekarang..hehe..dulu masa kerja 8 jam duk dalam air cond jer..sekarang betul2 rasa duk pantai..hihi..

Tadi berjaya google beberapa petua nak hilangkan sunburn..dan jumpa beberapa cara nak menghilangkan sunburn ni..so hari ni saya share di sini je..bolehla saya rujuk balik time nak guna petua ni nanti..

Petua 1:
Tomato

Tomato memang terkenal dengan khasiatnya untuk kulit.. tomato kaya dengan vitamin A dan C untuk mencerahkan kulit kusam dan mengembalikan keremajaan kulit.

Caranya:


Kisar sebiji tomato dan campurkan dua sudu yogurt. Sapu bahan tersebut pada kulit muka dan biarkan selama 20 minit. Bilas dengan air suam.

Kenapa kita campurkan yogurt?? Gabungan tomato dan yogurt mampu menyejukkan kulit dan mengurangkan kesan kesakitan termasuk akibat sunburn dan kerengsaan kulit. Ini kerana yogurt merangsang protein pada kulit dan menjadikannya lembut manakala tomato menyejuk dan meneutralkan permukaan kulit.

InsyaaAllah, selain mengilangkan sunburn, cara ini juga membantu menyejukkan kulit yang bermasalah..Tomato juga boleh dicampurkan dengan jus timun untuk mengawal minyak dan jerawat pada kulit.

Paling mudah, belah dua saja buah tomato. Gosokkan bahagian isi buah tomato pada bahagian kulit yang terbakar. Biarkan hingga benar-benar kering. Bilas dengan air suam hingga bersih.

Pun boleh..



Petua 2:
Aloe Vera


Ambil lendirnya dan simpan dalam peti sejuk juga boleh!!


Anda boleh juga menyejukkan kulit yang merengsa akibat sunburn dengan gel aloe vera..terpulang samaada anda ingin mendapatkan aloe vera fresh atau membeli gel aloe vera daripada farmasi.

Caranya:
Sapukan gel aloe vera atau lendir aloe vera fresh ke seluruh muka atau bahagian sunburn, dan biarkan sehingga kering..Lakukan untuk beberapa hari sehinggalah sunburn hilang. Cara ini juga boleh digunakan untuk menghilangkan pijar pada kulit.



Petua 3: 
Madu lebah, gandum, putih telur dan limau nipis

Sebaik-baiknya elakkan menggunakan sudu besi apabila minum atau mencedok madu lebah.

Campurkan sedikit tepung gandum dengan sedikit madu, putih telur dan air limau nipis. Selepas itu, sapukan seluruh bahagian muka kecuali mata dan mulut. Biarkan sehingga kering barulah dibilas dengan air. Amalkan selalu.


Petua 4: 
Timun


Kisar 6 biji timun dan campurkan dengan 2 sudu besar susu tepung. Kemudian sapukan pada kulit wajah yang terbakar dan biarkan sehingga kering. Seterusnya bilas muka sehingga bersih dengan air suam.

Shaklee takde ke suplemen untuk masalah sunburn ni?

Ada...


Akak ni pun dah cuba...dan hasilnya memang cepat juga..belum habis sekotak dah pulih dah muka dia..
Kedutan, mata panda, jerawat, sunburn, semuanya boleh diatasi dengan Shaklee Collagen Powder ni..dengan izin Allah..



* Shaklee Collagen Powder ni boleh buat masker juga yer..

2. Vita C plus



Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
✍ PM: siti raihana ismail
✐ Blog: Mauceriasokmo
✉ Email: elraihan82@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 019-9387282
➲ COD Area: Setiu(Pak Kancil, Penarek, Merang, Guntong, Saujana) dan Kuala Terengganu(Giant G.Badak, Mydin Mall, Giant K.Trg)

5 comments:

  1. klau petua yg madu dgn gandum tu tak letak limau nipis bole?

    ReplyDelete
  2. Kalau yg timun tu kisar sekali dngn kulit ke atau buang kulit?

    ReplyDelete
  3. Shaklee collagen powder tu berape harganya ye?

    ReplyDelete

Assalam..sekiranya anda berminat untuk bertanya atau order, boleh juga tinggalkan komen, order dan pertanyaan anda di sini..saya sedia menghubungi dan membantu anda..

PENAFIAN@ DISCLAIMER

PENAFIAN@ DISCLAIMER
* Semua produk Shaklee ini tidak bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang penyakit. Bagi muslim, jika anda sembuh atau berjaya mengatasi masalah anda setelah mengamalkan Shaklee, semuanya dengan izin ALLAH jua.Bagi mereka yang mempunyai penyakit kronik yang tertentu, sila dapatkan nasihat daripada doktor terlebih dahulu sebelum mengambil suplemen anda.